Przedszkole, Szkoła podstawowa - Klasy I - II

Temat: OD NASIONKA DO DRZEWA czyli JAK ROŚNIE LAS

CELE OGÓLNE:

  1. Zdobycie wiedzy na temat podstawowych gatunków drzew
  2. Zapoznanie z pracą leśnika
  3. Kształtowanie nawyków właściwego postrzegania przyrody
  4. Wdrażanie samodzielnego redagowania wypowiedzi
  5. Rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania poprzez ustawianie szeregów logicznych (nasionko- sadzonka- drzewo)

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Nauczyciele (opiekunowie grup w dalszej części opisu - N ):

  1. Dokonuje podziału na grupy
  2. Prowadzi zabawy terenowe
  3. Pomaga przy tworzeniu pracy plastycznej
  4. Utrzymuje porządek w grupie

Leśnik (w dalszej części opisu - L ):

  1. Opowiada o nasionach i pokazuje je dzieciom
  2. Oprowadza po szkółce , opowiada i pokazuje jak wyglądają sadzonki które wyrosły z omawianych wcześniej nasion
  3. W trakcie wycieczki po szkółce pokazuje dorosłe drzewa które wyrosły z omawianych nasion i opowiada o nich

Dziecko (w dalszej części opisu - D ):

  1. Dowie się jak rośnie drzewo
  2. Pozna czynniki sprzyjające i utrudniające wzrost drzewa
  3. Pozna pracę leśnika
  4. Uczy się rozpoznawać gatunki drzew i ich poszczególne fazy rozwoju (nasiono- sadzonka- drzewo)
  5. Opowie jak leśnik pomaga drzewom
  6. Wymieni co zagraża a co pomaga drzewom w czasie ich wzrostu
  7. Wykona pracę plastyczną pn.: ?nasze drzewa?

METODY:

  1. słowne: rozmowa, opowiadanie
  2. praktyczne: ćwiczenia, malowanie farbami.
  3. terenowa: wycieczka

FORMY PRACY:

  1. zbiorowa
  2. grupowa
  3. indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

Kartoniki z rysunkami nasion poszczególnych gatunków drzew, nasiona, szyszki, liście, sadzonki, klej, kartki bloku rysunkowego, kredki, taśma klejąca, nożyczki.

 

word Pobierz Scenariusz zajęć Przedszkole, Szkoła podstawowa - Klasy I-II